donderdag 19 november 2009

het stroomt

Het gevoel zwakt af
de hoop is weg
mijn wil verdwijnt
jij en ik is niet meer
Korte momenten
dring jij mijn leven in
ik schud ze van me af
ik schud jou van me af
Ik wist het zo zeker
ik was ervan overtuigd
dat wij samen
dat jij en ik
dat ik me
dat jij me…
samen
samen 1
niet samen
nooit samen
Muziek doet pijn
tonen doen me verdriet
even doorbijten
dan zal jij niet meer in elke noot zitten
in elk geluid
in elke gedachte
in elke zucht
Nog even en jij bent niet meer
nog even en jij bestaat niet meer
ik voel je loslaten
ik voel je wegglippen
ik voel je gaan
Ik wil je vast houden
ik wil je niet hier houden
ik wil je niet meer hier
jij wilde nooit hier
jij wilde nooit
dag
ga nu maar
als een pleister
snel, dan is het pijnloos
hoe sneller
hoe sneller ik niet meer voel
hoe eerder ik door kan
hoe minder de tranen komen
eens, misschien een tweede keer
daarna nooit meer
nooit meer om jou…

woensdag 11 november 2009

Gewoon klaar

Ik voel het niet meer
dat vonkje
dat electriciteits draadje in mijn hart
ik schok
al die jaren wat het er
het enige stabiele in mijn leven
het enige waar ik zeker van was
mijn thrill voor jou
nu is het niet meer
eng wel
maar ook zo fijn
niet meer afhankelijk van jou
jouw doen
jouw laten
jouw tast
jouw leven

Uitgestreden
klaar met vechten voor jou
klaar met voelen voor jou
klaar met delen met jou
klaar met willen
ik wil niet meer
ik wil jou niet meer
ik wil gewoon helemaal niet meer
nu even niet meer
niets meer

Alles weg

Heb jij ooit van mij gehouden
met heel je hart
onvoorwaardelijk
je hart compleet aan mij gegeven?
Ik heb het nooit gevoeld
jij hebt mij nooit liefde laten voelen
jouw liefde

Zoveel troep
een grote puinhoop
jij liet mij shit voelen
jij liet mij mijzelf shit voelen
jij voelde je shit en ik voelde jou

Jij hebt mijn hart zo keihard gebroken
mijn hart verpest
zwart gemaakt
donker en duister
vol zorgen
gevuld met pijn
vol verdriet

Ik hoop ooit weer te voelen
ooit weer liefde te voelen
maar zo lang nog niet
dat gaat nog zolang duren
het zit niet meer in me
het komt ook niet meer

Hoop had ik zoveel
ik wist dat het allemaal wel zou komen
nu niet meer
hoop is weg
ook mijn hoop is nu weg
mijn naam is nadine, hoop
nadine is op
nadine is weg...

Carly Simon

You walked into the party
Like you were walking onto a yacht
Your hat strategically dipped below one eye
Your scarf it was apricot
You had one eye in the mirror
As you watched yourself gavotte
And all the girls dreamed that they'd be your partner
They'd be your partner, and

You're so vain
You probably think this song is about you
You're so vain
I'll bet you think this song is about you
Don't you? Don't you?

You had me several years ago
When I was still quite naive
Well, you said that we made such a pretty pair
And that you would never leave
But you gave away the things you loved
And one of them was me
I had some dreams they were clouds in my coffee
Clouds in my coffee...

- Carly Simon -

woensdag 4 november 2009

Oh ja

Nou
dus ik maar wachten
je laat me wel allejezus lang wachten zeg
Ik heb je toch gezien
ik had je allang gezien
ik zag je meteen al

Zou jij nu weten dat ik op je wacht
zou jij het ook al in de gaten hebben
kijk je deed wel alsof je me niet zag
maar ik zag het wel
ik zag jou zien
ik zag jou mij zien

Nu hoef je alleen nog maar te bellen
oke, eerst moet je mijn nummer zien te krijgen
maar jou kennende heb jij wel zo je connecties
zo je eigen maniertjes
Dus
dus dan heb je mijn nummer
dan toets je dat alleen maar even in je telefoon
groene knopje voor bellen
en dan wachten tot hij over gaat

Je zal zien het zal allemaal wel meevallen
ik bijt tenslotte niet
of in ieder geval niet echt

Dus ik maar wachten
op dat telefoontje
op jouw telefoontje
maar joh, hij komt maar niet
iedereen belt mij behalve jij
dus ik denk
'joh ik wacht nog wel even'
anders wacht ik nog wel even

Oh ja en mijn naam is Nadine

Jij bent niet meer

Ik ben bezig
continu bezig
voortdurend bezig
bezig jou te vergeten
bezig jou niet te herrinneren

Gedachten aan jou duw ik weg
momenten die zijn geweest bestaan niet meer
blikken verbleken
worden uitgewist
Het verleden is niet meer
jij bent niet meer
wij is niet meer
wij is nooit geweest
de hoop op wij is niet meer

Voor mij ben je een schim
een illusie
een passagier uit mijn verleden
een voorbijgangen
niet meer dan dat

En als ik dit maar vaak genoeg blijf zeggen
misschien ooit
ooit
misschien zal ik je ooit dan niet meer in me voelen

Straks compleet

Ik droom
ik droom iedere nacht over jou
mijn Noah
mijn rustige, lieve, mooie Noah

Ik weet dat je er bent
achter het zwart in mijn ogen
zie ik je
ik zie hoe jij min voorhoofd kust
ik zie hoe jij me optilt en zoent
ik zie je prachtige handen
want mijn god
wat zijn jouw handen prachtig
jij
jij met de twinkel in je ogen
je liefdevolle blik
en je beeldschone mond

Ik kijk naar de maan
en zie je
ik kijk naar de sterren
en ik voel je
ik kijk in de toekomst
en daar ben je

Nu nog even niet
ik zal wachten
mijn hart zal ik vullen met liefde
wachtend op jou
word ik volmaakt
met jou erbij compleet...