Het is een man, een jongen die geen liefde kent
hoe kan je van iemand houden die alles voor je doet
die niet nadenken kan maar in jouw schaduw loopt
die zich veilig voelt door in een stramien te leven
Hoe kan die man van haar houden
als hij niet weet wat liefde is
hoe je van iemand vervult zijn
genieten van een korte tast
blozen door een enkel woord
als het geen hart heeft
Vlees en bloed maken je geen mens
ziel en hersenen geven je leven
Herinneringen blijven
door geuren, kleuren en gevoel
Het is goed te weten dat jij niet bent
niet kunt zijn in het moment
voor haar kiest omdat er niets inzit
bang bent voor een glimlach, een traan en twijfel
bang bent voor een leven vol geluk en pijn
bang bent voor het leven
bang bent niet verdoofd te zijn
bang bent te voelen
bang bent mens te zijn
Het zou heel goed kunnen dat jij daarin zou falen
dat jij niet leven kan, niet kan voelen
Dan is het veiliger om niet te zijn
met haar te zijn...
Geen opmerkingen:
Een reactie posten